Одржан скуп супервизора

У Сали Скупштине општине Бела Црква, дана 18.03.2022. године у организацији Центра за социјални рад „8. Мај“ Бела Црква одржан је скуп супервизора јужног Баната.

Присуствовали су супервизори из Центара за социјални рад Алибунар, Опово, Панчево, Зрењанин, Ковачица, Пландиште, Бела Црква и саветнице Покрајинског завода за социјалну заштиту Татијана Грнчарски и Наташа Милић Теофиловић. 

Тему за округли сто под називом „Подршка супервизора водитељу случаја када постане „жртва“ корисника“ је припремила Марија Симић, супервизор у Центру за социјални рад „8. мај“ Бела Црква.

На почетку округлог стола учеснике је поздравила директора Центра  за социјални рад „8. Мај“ Бела Црква, Маријана Георгијевски. 

У првом делу супервизорка Центра  за социјални рад „8. Мај“ Бела Црква Марија Симић упознала је учеснике са теоријским основама функција супервизије са посебним освртом на подржавајућу функцију. 

У другом делу је представљен сложен случај насиља у породици Центра  за социјални рад „8. Мај“ Бела Црква, са свим релевантним активностима и поступцима који су предузети од стране водитеља случаја. 

Учесници су у оквиру дискусије, имали прилике да својим коментарима, питањима и искуствима у сличним случајевима пруже стручну подршку и изнесу своје предлоге.

Након одржаног скупа донети су закључци:

– Изузетно је важно постављање граница у односу на друге системе када је реч о случајевима насиља у породици. Центар за социјални рад је помагач у прикупљању доказа, али не једини. Врло је важно да орган старатељства зна своје границе, своју надлежност и делокруг рада и поступа у складу са законима, правилницима, процедурама, налозима, инструкцијама.

– Жртви породичног, партнерског насиља је потребно пружити подршку да истраје у свим поступцима који су покренуту са циљем заустављања насиља.

– Фокус у процени насиља треба да буде на догађају, као и на критичној тачки и историји насилног догађаја (ако постоји од када траје).

– Врло је важно да се планови сачињени на групама за координацију и сарадњу не формализују, да се евалуирају, односно ревидирају докле год постоји потреба, када су ризици високи обавезно је на иницијативу центра за социјални рад вратити предмет на групу.

– У случајевима када се жртва породичног (партнерског) насиља не одазива на позиве водитеља случаја, препорука је да се понављају позиви телефоном, поштом, уколико се на овај начин не оствари контакт, неопходно је планирати и реализовати кућну посету, те о утврђеном чињеничном стању обавестити полицију, тужилаштво и групу за координацију.

– Добро је примењивати праксу позивања починиоца насиља на разговор са циљем информисања о правима и обавезама, преиспитивања мотива и осећања. На основу резултата разговора даље се планира саветодавно усмеравање и/или упућивање у саветовалиште (у складу са постојећим ресурсима).

– Закључено је да би организовање конференције случаја свих заинтересованих страна (здравство, образовање, полиција, тужилаштво, судство, друге установе социјалне заштите), дало позитивне резултате, јер би се на њој дискутовало и договорило о заједничком решавању проблема.

– Кориснике треба упућивати, када су незадовољни поступањем центра за социјални рад, да се обраћају писменим захтевом, на који им се одговара писмено, како би водитељ случаја имао писани траг свог деловања, свих предузетих прописаних активности и мере из своје надлежности. Када се ради на случајевима насиље у породици врло је важно да водитељ случаја има комплетну прописану евиденцију и документацију о случају насиља и да на тај начин штити права корисника, као и стручно поступање.

Similar Posts